איך להתמודד עם אנשים בעיתיים


לפעמים קשה להתמודד עם בריון בעבודה. הוא דורש שתעשה גם את העבודה שלו, ללא תוספת שכר או הערכה. איך אתה מטפל בכך?

השכנים שלך רבים ללא הפסק. הם מעירים אותך באמצע הלילה עם הצעקות והקללות שלהם. מה אתה אומר להם?

אבא שלך לא מרוצה שהלכת ללמוד מקצוע שלא נראה בעיניו. הוא תמיד מבקר את מה שאתה עושה ותמיד אומר לך מה הוא חושב שאתה צריך לעשות. מה אתה עושה איתו?

מצבים בעייתיים קיימים בחיים של כולם. מעסיקים ועובדיהם לא מסתדרים. שותפים רבים על כספים. בני זוג לא יכולים לפתור מריבות. אם אתה מתעלם ממצבים שכאלה, הם רק מחמירים. עובדים מפוטרים, שותפויות ומערכות יחסים נשברות, כולם סובלים.

לשבת ולדאוג (ה"פתרון" השכיח ביותר), לא רק נותן לבעיה להחמיר, אלא גם מכניס אותך למתח ומקצר את אורך חייך.

אם אתה מתקיף את האדם, אתה לפחות מנסה לתקן את הבעיה. אבל התקפות, זעם או כעס בלתי הגיוני הורס את שמך, גורם לאנשים לפחד ממך ומפחית תקשורת כנה ואמיתית.

התנתקות מהבעיה או מהאדם הבעייתי היא לא תמיד דבר מעשי או חכם. אולי לאבד עובדים, תומכים או חברים (כשלא מוכרחים) יפחית את המתח שיש בחייך, אבל יכול להיות שתהפוך לבודד או עני.

הפתרון הטוב ביותר הוא לעמת ולטפל באנשים.

עימות: היכולת לעמוד מול מישהו או משהו ולהרגיש נוח מולו.

(להבדיל מ"עימות" (ש.ע) – שמשמעותו היתקלות חזיתית עם מישהו, ויכוח, שבו אנחנו לא מרגישים נוח.)

היכולת להתמודד, לעמת ולטפל בכל דבר שמגיע לכיוונך היא המפתח להצלחה.

כשאתה מעמת ופותר את הבעיה בעצמך, אתה מרגיש נהדר. אתה בשליטה על חייך. אתה לא רק מביס את ההתנגדות, אתה מביס את הפחד שלך. יש מעט מאוד הישגים שיותר מתגמלים מעימות מישהו שקשה להתמודד איתו, וטיפול בקונפליקט שביניכם.

אז איך לעמת ולטפל במישהו?

על ידי אירגון ותכנון תכנית פעולה, עימות וטיפול באנשים נהפך להרבה יותר קל. נקודת המפתח היא התכנון.

ה

הצלחה של כל אירוע תלויה לגמרי בכמה מוקדם התכוננו לו.

עקב אחר שבע הצעדים האלה כדי להכין את עצמך להתמודדות עם אנשים בעייתיים בחייך:

1. עשה החלטה שאתה הולך להתמודד עם האדם בעצמך, באופן ישיר.

2. כתוב על נייר את הבעיה המדויקת בה אתה צריך לטפל, והמטרה שלך בעימות הזה.

דוגמאות לבעיות לפתירה שאתה יכול לרשום:

"יוסי מסרב לשלם לי אפילו שהסכמנו על כך."

"יובל פוגע באווירה במשרד וגורם לי למתח עם ההתלוננויות שלו."

"נדמה שיעל אומרת לאנשים שהעבודה שלי לא שווה כלום ושאני רמאי."

ברגע שמיקדתם את הבעיה הספציפית שאותה אתם מעוניינים לפתור, כתבו את המטרה של הפגישה שלכם."עד סוף הישיבה, אני רוצה…"

דוגמאות למטרות או שאיפות שאתם יכולים לרצות כתוצאה מהעימות:

"שיוסי ישלם לי את כל החוב."

"שיובל יפסיק להתלונן או שיעזוב."

"להבין אם יעל בכלל מדברת עליי, ואם כן, לגרום לה להפסיק."

בכמה מקרים, המטרה שלך יכולה להכיל:

"לשקול כמו שצריך אם אני רוצה שהאדם הזה יהיה ה- שותף/עובד/בוס/חבר שלי."

3. עשה תכנית או רשימה של דברים שאתה תאמר כדי לתמוך במטרה שלך:עובדות, סיבות והסברים שאולי תצטרך כדי שהאדם השני יבין. רשום את הנקודות לפי סדר החשיבות שלהן.

לדוגמה, כדי לגרום ליוסי להבין למה הוא צריך לשלם לך, אתה יכול לכתוב את הנקודות הבאות:

א. יוסי הזמין את השירות.

ב. יוסי חתם על הסכם תשלום בעבור השירות.

ג. אנחנו העברנו את השירות כפי שהובטח.

ד. יוסי היה מרוצה מהשירות.

ה. וכו'.

4. כתוב את ההתנגדויות או התגובות שיכולות להיות לאדם השני.כלול כל דבר שעלול לקרות בפגישה. כתיבת החששות או הדאגות שלך מהפגישה יפחיתו את ההשפעה שלהם עליך. לכל התנגדות, תגובה או חוסר הסכמה שאתה צופה שיצוצו, כתוב פתרון לטיפול מדויק.

5. ארגן את הרשימות שלך ואסוף עוד מסמכים תומכים.

6. תאם פגישה במקום שבו לא יפריעו לכם, עדיף במקום שנמצא תחת שליטתך.

7. התחל את הפגישה.

א. הסתכל לאדם ישירות בעיניים.

ב. הסבר את הבעיה המדויקת שאתה רוצה לפתור, כפי שציינת בצעד 2.

ג. עבור איתו על הנקודה הראשונה מהרשימה של צעד 3.

ד. הקשב כמו שצריך לצד השני. תוודא שהם מרגישים שהם נשמעו לחלוטין ותן להם הרגשה שהם באמת הובנו.

ה. החזק בעמדתך ובנקודות שרשמת לפניך.

ו. השתמש בפתרונות שלך לתגובות, כפי שכתבת בצעד 4.

ז. המשך להסביר את הנקודות שלך, והקשב לצד השני.

ח. אל תוותר. תקשר והתמד כמה שנחוץ כדי להשיג את מטרתך.

—————–

ככל שתעמת ותטפל באנשים בעייתיים בסביבתך, זה ייעשה קל יותר. הזמן שיידרש לך להתכונן לקראת עימות שכזה יפחת. אתה תהפוך לחזק ועמיד יותר.

כשאתה מעמת ומטפל בכל האנשים שבסביבתך, אנשים מכבדים אותך על האומץ, הכנות והשליטה שלך. מכרים, עובדים או חברים שלך ייקחו ממך דוגמה וייעשו יותר פרודוקטיביים. האויבים שלך ייאבדו את כוחם עליך או שהם יהפכו לחבריך.

לקיחת פעולה מאורגנת, למרות הפחד, היא סוג האומץ שכל האנשים המוצלחים צריכים שיהיה להם כדי להצליח.

בכדי ללמוד איך לשלוט בכל תקשורת בצורה יעילה, ומעבר לכך, להפוך את מיומנויות התקשורת האלו לחלק בלתי נפרד ממך, הרשם לסדנת התקשורת היעילה.


פוסט חדש
פוסטים נוספים
ארכיון
חפש לפני תגית
No tags yet.
עקוב אחרי דון ברשתות החברתיות
  • YouTube Social  Icon
  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • Snapchat Social Icon
רוצה לברר על תהליכים אצלנו? השאר פרטים:
עקבו אחרינו ברשת:
  • White YouTube Icon
  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White Snapchat Icon
קלירינג סנטר תל-אביב
מבית דון שאול

רח' שטיבל 2, תל-אביב
03-9043391
info@donschaul.co.il

© 2020 קלירינג סנטר תל אביב. כל הזכויות שמורות.