top of page

תתחיל לתקשר!

אולי אתה זוכר שנאמר לך בילדותך, "שמור על השקט!" "ילדים צריכים לראות ולא

לשמוע," ו-"אתה מדבר יותר מדי". אתה היית ילד "טוב" ושמרת על השקט, או שלא.

אבל, להיות שקט כשאתה קטן גורם לבעיות גדולות מאוחר יותר בחיים.

כמבוגר, יכול להיות שהוענשת על זה שתקשרת. לדוגמה, אם אתה מודה שביצעת פשע ואתה מצטער בקשר לכך, לאף אחד לא אכפת. אתה עדיין תשב בכלא. אם בכנות תגיד לבן או בת זוגך שעלתה בראשך המחשבה על בגידה, הנישואין שלכם ייפגעו, אם בן או בת זוגך הם לא אנשים מבינים מדי. אם תאמר למישהו שאתה קצת משוגע, מי יודע מה יקרה. אז אתה לומד שסתום את הפה שלך.

עסקים קורסים כאשר המנהלים לא מדברים עם העובדים, או שהעובדים לא מדברים אל הלקוחות. כולם מאמינים בטעות שתלפטיה עובדת. "חשבתי שידעת שאני לא מרוצה מהביצועים שלך". "היית צריך לדעת שאני עמוס מדי בעבודה".

נישואין נהרסים בעקבות תקשורת גרועה. במקום לדבר בפתיחות על סקס, כסף, בעיות גופניות וכו', בני זוג זורקים רמזים בקשר למה שמפריע להם או לא אומרים כלום.

אך ללא תמיכה והבנה מחבר הקבוצה הראשוני שלך, אתה לא תגיע כה רחוק. למעשה, מערכת יחסים כושלת יכולה להרוס הכל בחיים שלך. שני הצדדים בזוגיות מוצלחת יכולים לתת ולקבל תקשורת מבן או בת זוגם על כל נושא.

החיים אומללים אם אין לך אף אחד שאתה יכול לדבר איתו בפתיחות. חברויות מבוססות על תקשורת. מחסור בחברים או בבן או בת זוג לתקשר איתם לעתים קרובות מוביל לבעיות נפשיות.

אז מיומנות התקשורת הראשונה שאתה צריך היא לצאת החוצה ולתקשר.

לרוע המזל, לגבי כמה נושאים למדת לדבר בזהירות, לשמור טוב טוב על מה שיוצא לך מהפה, או לשתוק לגביהם.אז זהו השיעור הבסיסי שכל אדם לומד ביקום הזה. הוא לומד לסתום את הפה שלו, וזה השיעור הלא נכון.

כשאתה בספק, דבר.

כשאתה בספק, תקשר. דבר, דבר, דבר, עד שהבעיה נפתרת. כשאתה מרגיש לחץ, חוסר הסכמה או התנגדות בינך לבין מישהו קרוב, הדבר הלא נכון לעשות הוא להתעלם מהבעיה. במקום, התחל לתקשר.

כשאתה יודע שאתה צריך להגיד משהו, תגיד אותו! לדוגמה, אם עובד יודע שעובד אחר במקום עבודתו גונב כסף – הוא צריך לדבר על זה או עם העובד, או עם הבוס.

דוקטור יודע שהוא צריך להגיד למטופל שלו משהו על יחסו המזלזל לצוות המרפאה. מעסיק יודע שהיא צריכה לדבר על ביצועים גרועים של העובדים שלו בעבודה.

אחוז את השור בקרניו. תתקדם עם החיים. תקיא את זה החוצה.

אם אתה מודאג לגבי ההשלכות שיהיו אם תאמר משהו, אתה יכול לשאול לפני כן.

דוגמאות:

"רותי, אני רוצה להגיד משהו על הנהיגה שלך כדי להגן עלייך מתאונות, אבל אני לא רוצה לעצבן אותך. אני יכול להגיד לך מה אני חושב או שאת מעדיפה שאשתוק?"

"בוס, אתה רוצה שאגיד לך אם אתה נותן לי עצה גרועה?"

"יוסי, הנישואין שלנו כל כך חשובים לי שאני לא רוצה להגיד משהו שיסכן אותם. אבל עשיתי משהו לא בסדר, שאני מצטערת שעשיתי אותו. אני חושבת שזה יהיה טוב למערכת היחסים שלנו אם אני אספר לך. אתה לא חושב שזה יהיה הכי טוב אם נהיה 100% כנים?"

"אתה יכול להקשיב למשהו מצער שיש לי לספר לך ולהישאר רגוע? אתה מוכן?"

בטווח הארוך, תמיד עדיף לך לתקשר. קח אחריות ותדבר. להישאר שקט ללא פותר כלום.

תקשורת היא חיים. מוות הוא שקט.

כדי לפתח את הביטחון העצמי ולדעת איך לתקשר בצורה יעילה, ייסדתי את "סדנת ביטחון עצמי באמצעות תקשורת יעילה". הצטרף עכשיו ותתחיל לתקשר!

הדרכות נוספות

bottom of page