top of page

החיים שלי בזבל!!!


כשסבא נח על הספה, נכדו בן השבע לוקח גבינת רוקפור מהמקרר ומורח אותה על הזקן של סבא. כשסבא מתעורר, הוא אומר, "משהו פה מסריח!". הוא הולך לחדר השני ושוב אומר "משהו פה מסריח". אחרי שהוא מתהלך לו בכל הבית הוא אומר, "כל הבית הזה מסריח!". סבא יוצא החוצה, נושם נשימה עמוקה ואומר, "כל העולם מסריח, החיים בזבל!". הגישה שלך לחיים עושה את אותו הדבר.

לדוגמה:

1. הנישואין שלך בקשיים. אתה הולך לסרט ורואה איך אף אחד לא מחייך. זוגות נראים משועממים אחד עם השני. הסוף "הטוב" של הסרט נראה מזויף.

2. מישהו מגעיל בעבודה זורק הערות וגורם לך להרגיש שהראש שלך עומד להתפוצץ מרוב כעס. כשאתה נוהג הביתה, כולם בכביש נראים אגרסיביים ולא מנומסים. אתה נוהג כמו משוגע, ובצורה מסוכנת. אנשים לא יודעים לנהוג. אתה חושב שאולי היית צריך להוציא רישיון לאקדח.

3. אתה רואה חדשות בטלוויזיה במשך כמה שעות ומרגיש טרוד. אתה יוצא החוצה למרפסת, שומע מטוס מלמעלה ומרגיש שהוא עלול ליפול עליך. אתה חושב שהשכן שלך הוא בנאדם רע. כשהילד צועק אתה משתגע כבר. "בום!"

4. העסק שלך עשה רווח טוב החודש. אתה חוגג עם הצוות במסעדה, האוכל נפלא והמלצרית עליזה. כשאתה יוצא החוצה השקיעה מהממת אותך. כולם נראים שמחים וחייכניים.

למה החיים של אנשים משתנים?

אתה זוכר כשהיית אולי בן חמש, ויצאת בבוקר החוצה והסתכלת על היום שלפניך – וזה היה יום מאוד מאוד יפה. הסתכלת על הפרחים והם היו פרחים מאוד יפים. אחרי עשרים וחמש שנה, אתה קם בבוקר, אתה מעיף מבט בפרחים – הם קמלים. היום הזה הוא לא יום מאושר.

אז מה השתנה? אתה יודע שהם אותם הפרחים, זהו אותו העולם. משהו חייב היה להשתנות. רוב הסיכויים שזה היית אתה. למעשה, ילד קטן מפיק את כל הנאתו בחיים מהחן והנועם שהוא מייחס לחיים. הוא מניף יד קסמים ויוצר כל מיני דברים מעניינים. היכן הוא עושה את זה? הוא הולך ומסתכל על השוטר. הנה האדם הקשוח, הגדול והחזק הזה שנוסע בג'יפ המשטרתי. והילד מת להיות שוטר! אין ספק בקשר לזה.

ואחרי עשרים וחמש שנה, הוא מסתכל על השוטר ההוא שנוסע ומפטרל הלוך ושוב, בודק את מד המהירות שלו ואומר "לעזאזל עם השוטרים האלה!".

אז מה השתנה כאן? האם השוטר השתנה? לא. רק הגישה כלפי השוטר.

גישתו של אדם לחיים עושה את כל ההבדל האפשרי בחייו. אתה יודע, אתה לא צריך ללמוד אלפי ספרים עתיקים כדי ללמוד את העובדה הזאת. אבל לפעמים צריך להצביע שוב על העובדה שהחיים אינם משתנים באותה מידה שבה אתה משתנה.

ביום שבו אתה מפסיק לבנות את הסביבה שבה אתה חי, כשאתה מפסיק לבנות את הדברים הסובבים אותך, כשאתה מפסיק להניף יד קסמים ולהעניק חן ופאן לכל דבר סביבך עם קסם ויופי, הדברים מפסיקים להיות קסומים, הדברים מפסיקים להיות יפים. הוסף קצת קסם לחיים שלך.

נקה את הריח של גבינת הרוקפור מהפנים והפוך את חייך ליותר מהנים עם התרגיל הבא:

1. הסתכל סביב.

תבחין בסביבתך העכשווית, בזמן הווה. התמקד על איפה שאתה נמצא. עשה זאת עד שאתה מרגיש בהיר ומרוכז יותר.

2. חשוב על דרך אחת שבה אתה יכול להפוך את הסביבה שלך לקצת יותר נוחה.

כתוב את זה על דף.

3. חשוב על דרך אחת שבה אתה יכול להפוך את הסביבה שלך לקצת יותר שמחה.

כתוב את זה גם.

4. חשוב על דרך אחת שבה אתה יכול להפוך את הסביבה שלך לקצת יותר יפה.

יאללה, לכתוב!

5. עשה את שלושת הדברים האלה.

6. חזור על כך עד שהגישה שלך והעולם סביבך משתפרים קצת!

אולי פשוט שכחת באיזשהו מקום בשנים האחרונות להניף את אותה יד קסמים! :)

הדרכות נוספות

bottom of page