top of page

רוצה הצלחה? תתמודד עם הפחדים שלך!

להתגבר על פחד זה לא דבר קל, אבל זה קריטי להצלחה שלך. אולי פחד מנע ממך להתקשר למישהו שהיית צריך לדבר איתו, מלהשקיע במשהו כסף, או אולי מלעבור לעיר חדשה שיש לך בה הזדמנות לעשות יותר כסף או לקחת את הזוגיות שלך צעד אחד קדימה.

תיזהר. לפחד יש דרך לגרום לאנשים להיתקע ולא להתקדם הלאה. אחת השאלות הנפוצות ביותר שאני מקבל מאנשים היא "דון, איך אתה מתמודד עם פחד?". אני יודע דבר או שניים על פחד.

לפני שעזבתי את הבית בגיל צעיר כדי ללכת ללמוד 5 שנים בחו"ל, פחדתי. כשעברתי לתל אביב כדי לפתוח עסק עם 3,000 שקל בכיס, פחדתי. הסביבה שלי הציעה לי לא לעשות החלטות פזיזות ולא לצאת מהנורמה. להמשיך ללמוד בבית הספר או ללמוד מקצוע ש"כולם לומדים" ולהיות חלק מהמעמד הבינוני – שכיר עם הצלחה ממוצעת. ידעתי שזה לא מה שאני רוצה.

מצאתי שהדבר היחיד שטיפל בפחדים שלי - היה לפעול. לעשות דווקא את הדברים שפחדתי מהם – זה מה שהפך אותי לחזק יותר ויותר בטוח בעצמי. ללא יוצא מן הכלל, לא היה דבר אחד שפחדתי ממנו שהיה באמת מאיים כמו שדמיינתי.

ההצלחה שלנו או החוסר בה קשורים באופן בלתי נמנע באיך אנחנו מתמודדים עם פחדים. האם כשאתה שומע על הזדמנויות אתה מיד חושב על סיבות שונות שבגללן אתה לא יכול לעשות את זה? האם אתה מאשים אנשים או התחייבויות שיש לך כסיבה העיקרית לתקיעות שלך? אני מבטיח לך שזה פחד. זה נורמאלי. אני עדיין מפחד. אבל כיום, אני רוצה לקבל את הזעזוע הזה של הפחד. כשאתה משתמש בפחד בתור דלק, אתה הופך לחזק, בהיר ומלא מוטיבציה. אתה מתחיל לחפש דברים שמפחידים אותך ומפסיק לחפש אחר ביטחון.

אז הנה הדרך להתחיל להתמודד עם הפחדים שלך ולהבין את האפקט שיש להם על ההצלחה שלך:

  1. כתוב רשימה של המטרות שלך.

  2. ואז כתוב רשימה של מה שאתה מפחד ממנו.

כשתעשה את זה, אתה תראה על הנייר, בכתב ידך, איך הפחדים שלך הם החומות בינך לבין ההצלחה שלך. קח את כל האחריות על כך שאתה לא מתקדם קדימה. אלו הפחדים שלך! אם אתה רוצה יותר כסף, יותר חופש ויותר טוב בחיים, אתה חייב ללמוד להשתמש בפחד כדלק.

תוציא את הפטיש מארגז הכלים שלך ותתחיל "לדפוק" על בעיה אחר בעיה. זה קשה. אני עברתי את זה. אם אתה דובק בזה ונשאר כן עם עצמך, אתה תטפל בפחדים שלך אחד אחר השני. סמוך עליי. ברגע שתעשה את מה שאתה מפחד ממנו, אתה תראה שההזדמנויות נוהרות לעברך. ולמה? כי כשאתה יכול להתמודד עם פחד, אתה יכול להתמודד עם הצלחה. יותר ויותר הישגים מתחילים לבוא עם כל צעד נועז חדש שאתה עושה.

הדרכות נוספות

bottom of page