top of page

שלוט בפחד שלך

הייתי שם. פחד וספק זאת מכה שיש לכולנו. היכולת שלך לממש את הפוטנציאל שלך ולחוות חופש אישי תלוי במידה שבה אתה יכול להתגבר על החששות שלך.

הדבר שהכי חשוב להבין הוא שכולם חווים את הרגשות האלה במידה מסויימת, בלי קשר לכמה נראה לכם שהם בטוחים בעצמם.

אחרי שנאמתי מול 500 מאמנים אישיים באנגלית בכנס בינלאומי בשבדיה, אחד המשתתפים בקהל שאל אותי, "איך הפכת לאדם שכל כך בטוח בעצמו?", ואני השבתי, "איך אתה יודע שאני אדם שכל כך בטוח בעצמו? האמת היא: אתה לא יודע מה אני מרגיש בפנים – רק אני יודע. אתה רק מקבל את הרושם שאני בטוח בעצמי, אבל אתה לא יכול להיות בטוח בזה".

המשכתי שם לדבר עם הקהל בנוגע לביטחון, אבל יצאתי משם עם ההבנה שעד עכשיו לא הבנתי כמה גדול האישיו הזה. ראיתי עד היום כל כך הרבה אנשים, שעוצרים את עצמם מלהתחיל במשהו (דייט, לפתוח עסק, לבקש העלאה במשכורת, וכו'), בגלל אותו ספק קטלני.

אז החלטתי לרשום את הדברים שאני עושה כדי לטפל בזה.

עשה את 5 הצעדים הבאים כשפחד וחוסר ביטחון מכים בך:

1. אל תשכח שפחד הוא נורמאלי. כשאתה מרגיש מפוחד או חסר ביטחון, תזכיר לעצמך שאתה פשוט מרגיש את מה שרוב האנשים האחרים מרגישים. רוב הסיכויים שאתה עושה משהו שחדש עבורך או שמרגש אותך. פחד הוא רגש טבעי, ואני אהיה יותר מודאג אם תגיד שאתה לא מרגיש אותו בכלל.

2. תתחייב לעצמך לשפר את היכולות שלך. החיים שלי לא צברו תאוצה רצינית עד שלא התחייבתי לעצמי שאני אשפר את עצמי. בניתי עסק עצמאי אבל לא התייבתי לעצמי שאני אצליח ולא משנה מה. אתה לא יכול להיות הכי טוב עד שלא תתחייב לעצמך, וכשאתה מתחייב לעצמך אתה צריך מיומנויות כדי להגיע לרמה של ההצלחה שאתה שואף אליה. Go massive or go passive (תהיה מאסיבי או תהיה פסיבי...).

3. תשקיע במאמן. כשאני מרגיש ספק ופחד, אני חושב על השחקנים הגדולים, האנשים המוצלחים ביותר בעולם, ואני מסתכל על מה הם עושים כדי להצליח בחיים, בעסקים, בזוגיות ובאופן כללי.

תחשוב על זה כמו שחקני ספורט מקצועיים. יש להם מאמנים. נראה לך שמישהו יצליח לזכות בסופרבול או בגביע העולם בלי מאמנים? אם אתה רוצה להצליח בחיים כמו שהספורטאים הכי טובים בעולם מצליחים בקריירה שלהם, אתה חייב להתאמן כמו הספורטאים הכי טובים בעולם. אתה צריך שיהיה לך מאמן שישמור אותך על הכיוון הנכון במשחק שנקרא החיים, ואתה חייב להתאמן.

זאת הסיבה שבגללה פיתחתי את סדנת ביטחון עצמי גבוה – היא שומרת אנשים על הדרך הנכונה ועוזרת להם לפתח ביטחון עצמי גבוה שנשאר – ברגע שאנשים מבינים שיש להם פוטנציאל.

4. תשקיע בעצמך. אתה חייב להשקיע בנכסים שמייצרים כסף כדי להצליח. אין דרך אחרת. איזה נכס מייצר יותר כסף מעצמך? – אין כזה. תשקיע בעצמך. תשקיע ביכולות שלך. תשקיע בידע שלך. תשקיע באימון שלך. תשקיע בקהילה שלך ובסביבה שלך. תשקיע בעתיד שלך. תבנה לך עושר אמיתי של חכמה, כסף, משפחה, ואת המיומנות להתגבר על פחד וספק.

5. עשה הכל בכפולות של 10. אלברט איינשטיין אמר, "הדמיון יותר חשוב מידע", אבל אני אפעל בצורה מאסיבית בשני הכיוונים האלה בכל יום. אני לא האדם הכי חכם או הכי יצירתי, אבל אני מבטיח לך שאם אני אפעל בכפולות של 10, בצורה מאסיבית הרבה יותר ממה שאני עושה עכשיו בכל הפעולות בכל תחום בחיים שלי, בעסקים, בזוגיות וכו', ההצלחה שלי בטוחה בחיים.

אני בחיים לא משתמש במילה "פעולה" כיחיד, כי גיליתי שאין פעולה אחת שהיא מספיקה כדי להשיג הצלחה בחיים. חייבים לעשות פעולות חוזרות שוב ושוב ושוב.

תכפיל את מה שאתה חושב שאתה צריך לעשות: תתאמן כפול 10, תשקיע כפול 10, תעבוד כפול 10, תציב מטרות כפול 10 – חייה חיים בכפולות של 10!

אם תעשה את זה, אני מבטיח לך שהפחדים שלך יתפזרו. תן לי להיות המאמן האישי שלך. תשקיע 3 שבועות בסדנה מספר 1 בישראל לפיתוח ביטחון עצמי גבוה ואני אתן לך עוד 3 חודשי אימון במתנה.

מחשבה היא מיידית. אתה כבר יודע שהדבר הזה הוא משנה-חיים, אתה רק צריך לעשות את ההתחייבות הזאת להשקיע בעצמך כדי להתגבר על הפחדים שלך. הירשם היום.

אשמח לשמוע אם זה עזר לך.

דון שאול


הדרכות נוספות

bottom of page