איך תפסיק לכעוס על עצמך?

כשאני לא מספיק להגיע ליעדים שלי, לא מספיק לעשות את מה שאני רוצה, אני כועס על עצמי. כשאני כועס ומדבר לא יפה אל מישהו, בדרך כלל אחר כך אני מתחרט על זה ומרגיש רע עם מה שעשיתי.

 

יצא לך אי פעם להרגיש רע עם עצמך? עם זה שלא הולך לך בזוגיות, בעבודה, עם כסף?
לדעתי, להרגיש רע עם עצמך לפעמים זה נורמלי. אבל מה אפשר לעשות כדי לצאת מזה במהירות?

 

 

זוכר את הפעם הראשונה שלא אהבת את עצמך? אצלי זה היה בגיל 5. כשכמה וכמה פעמים הייתי רץ בשכונה עם חברים שלי והייתי נפצע בכל הגוף. כל פעם הייתי חוזר הביתה עם פצעים והייתי מתבאס על עצמי וחושב שמשהו לא בסדר... איך רק אני נפצע וחברים שלי לא?

 

השוויתי את עצמי אליהם.

 

אבל בוא נדבר תכלס – אין אדם שלא מרגיש רע עם עצמו לפעמים – גם האנשים המוצלחים בעולם חווים נפילות. פרינס מכר אלבומים במאות מיליוני דולרים, שינה את שמו לסמל/מותג והגיעה לרמת הצלחה מסחררת. עם זאת, הוא כל כך שנא את עצמו שהוא הסתמם למוות.

 

אז הנה כמה דברים שאני משתמש בהם כשאני מרגיש רע עם עצמי:
 

  1. שנאה עצמית זה נורמלי. לכולם יש את זה. כשיורדים על שרה נתניהו במדיה, אתם חושבים שהיא לא מתבאסת על עצמה??? בטח שכן. לכל אחד יש את זה. וזה נורמלי אם יש לכם את זה פה ושם. אל תנסו להשוות את עצמכם לאחרים בקטע הזה, אתם ממש לא לבד. אבל, אם אתם תקועים בשנאה עצמית כל הזמן, זה מצב שדורש טיפול.
     

  2. להיות עסוק. זה תמיד עובד. כשאתה עסוק אין לך רגע אחד למחשבות שליליות כי אתה עושה פעולות מאסיביות ששואבות ממך את כל תשומת הלב, וממקדות אותך על עשייה – לא על דאגות.
     

  3. לא לעשות פעולות שגורמות לך לשנוא את עצמך. אל תשתה בסופ"ש אם אתה יודע שתכעס על עצמך יום למחרת. אל תבגוד באשתך אם אתה יודע שתרגיש רע עם עצמך. משמעת.
     

  4. קח החלטה לפעולה מהירה שתוציא אותך מזה. בדרך כלל אנחנו מבואסים על עצמנו כי אנחנו לא עושים משהו שאנחנו צריכים לעשות; לא הולכים להתאמן, לא עושים את השיחה שאנחנו צריכים, לא מתקשרים לבחורה שאנחנו רוצים, מחכים שהפרויקט יהיה "מושלם" לפני שנוציא אותו (וואטאבר!) וכו'.

    הדרך להתגבר על הדבר הזה היא להחליט מה אתם הולכים לעשות עכשיו שישפר את המצב. עכשיו לקום ולעשות את השיחה. עכשיו לעשות פעולה שתקדם אתכם.

     

  5. כתוב את ההצלחות שלך. לפני השינה, כל לילה אני כותב את מה שהשגתי באותו יום על פיסת נייר, בנקודות. מה כן הספקתי לעשות. וזה נותן פרספקטיבה מדהימה שמחזקת אותי מאוד.
     

  6. הפוך ממופנם למוחצן. היה יותר בעשייה מאשר במחשבות ודאגות. שים את עצמך כל הזמן בתוך פעילות, תקשורת, עשייה וזה מה שישפר את מצב הרוח שלך, יהפוך אותם ממפונם למוחצן.||

    בשביל זה הקמתי את סדנת ביטחון עצמי גבוה, הסדנה היחידה בישראל שבה עושים את השינוי הזה מא' ועד ת'. הירשם היום!

שיהיה שבוע מלא בהרגשות חיוביות ובהצלחות,

 

דון שאול

 

Please reload

פוסט חדש

שלוט בפחד שלך

4/4/2016

1/10
Please reload

פוסטים נוספים
Please reload

ארכיון
Please reload

חפש לפני תגית