top of page

איך להפסיק דיבור עצמי שלילי?

לא מעט יוצא לי לשמוע אנשים שאומרים על עצמם דברים לא נעימים: "אני לא יפה מספיק", "אני לא יכול להצליח", "אין לי סיכוי בכלל", "אף אחד לא ירצה אותי", "אני כזה טמבל" וכן הלאה. קרה לך פעם שאמרת לעצמך דברים לא יפים? העברת על עצמך ביקורת? ירדת על עצמך? ביקורת עצמית היא על הכיפאק, אם משתמשים בה כדי לתקן דברים ולהתקדם הלאה. אבל דיבור שלילי מתמשך (בתוך הראש), ביקורת עצמית קטנונית שמפחיתה מהערך שלך, לא תעזור לך להצליח יותר או להרגיש מאושר. אגב, אם אי פעם חשבת שהדיבור העצמי השלילי הזה הוא אמיתי, ושיש בו אמת, זה לא נכון. אבל יש כאן יותר מכך. אתה יודע שזה לא באמת אתה שאומר לעצמך את הדברים האלה? אם אתה אומר לעצמך דברים שליליים ומפחית מהערך של עצמך, זה בגלל שמישהו אמר לך את הדברים האלה בעבר. והמשפטים האלה מתנגנים לך כמו תקליט פטיפון שבור בתוך הראש. אדם חושב שהוא מופנם וביישן. אבל הוא לא תמיד היה מופנם וביישן. בתור תינוק הוא לא יצא מהבטן והיה מופנם וביישן. הוא בכה, צעק והיה רעב לחלב. אבל במהלך החיים, אמא ואבא ראו אותו יום אחד מבואס, או שקט, ודאגו להגיד לו שלא יהיה ביישן, שהוא מופנם וכן הלאה... וכך זה המשיך.... בכל מקום אמרו לו שהוא מופנם וביישן, ומהר מאוד הוא התחיל להאמין בזה ולהגיד את זה לעצמו! ואז אנחנו מקבלים בחור בן 25, "מופנם וביישן". אבל זה לא באמת מי שהוא! אנחנו לא ממציאים את הביקורת השלילית שאנחנו מעבירים על עצמנו. שמענו אותה בעבר, ואנחנו מנגנים אותה כמו תקליט שבור בראש! אז מה אפשר לעשות כדי לצאת מהמעגל הזה?

1. להבין שזה לא שלנו.

כמו שכתבתי כאן למעלה, אנשים מאמינים שהדיבור השלילי הזה הוא אמיתי, ושהם אלה שאומרים את זה לעצמם. אבל זה לא נכון – כל דבר שלילי שאנו אומרים לעצמנו, נאמר לנו בעבר. מישהו הכניס לנו את זה לראש. אז ההבנה הראשונה שצריכה להיות כדי להיפטר מזה היא שזה לא שלנו ושאפשר להפסיק להאמין בזה. יש לך פוטנציאל בלתי מוגבל, למה לתת לו להיות מוגדר על ידי כמה מילים חסרות שחר?

אתה יכול לעשות כל דבר שרק תרצה, קיימת בך כל תכונה טובה שיש בעולם הזה.

2. לעשות דיאטת שליליות.

נסו את הדבר הבא: במהלך ה-24 שעות הקרובות, אל תחשבו, תעשו או תגידו לעצמכם שום דבר שלילי. אם נפסלתם, תתחילו את ה-24 שעות מחדש, עד שהצלחתם יום שלם.

בדרך כלל אנשים נפסלים על ה-5 דקות הראשונות, אבל אם תעשו את זה מספיק זמן, תראו שיש לכם יותר שליטה על המחשבות והספייס שלכם. מומלץ!

3. לעשות דיאטת-סביבה.

אנשים מרגישים עליות וירידות רגשיות בלתי פוסקות רק כשהם נמצאים סביב אנשים שלוקחים מהם אנרגיות ולא נותנים להם להיות מי שהם. תסתכל סביבך ותחשוב: ליד מי האנרגיות שלי יורדות? ליד מי מבאס אותי להיות? ליד מי אני כל הזמן צריך "להוכיח את עצמי"?

רוב הסיכויים שזה אדם שיש לך איתו מרכת יחסים לא בריאה, ועד שלא תעשה משהו לגבי זה, תמשיך לסבול מעליות וירידות במצבי הרוח ומחוסר ביטחון. הדבר הראשון שחשוב להבין הוא שיש מה לעשות בקשר לזה, חוץ מלהיפרד! כדי ללמוד איך לעשות את זה, אני ממליץ לכם להגיע ב19.1 לשיעור מיוחד איתי, בו אלמד בדיוק איך - לחצו כאן לפרטים. 4. למחוק את זה מהראש! כן כן, שמעת נכון, למחוק את האמירות השליליות האלה מהראש. האם זה אפשרי? כן! זה מה שעושים בקלירינג. קלירינג זאת שיטה רבת-עוצמה לניקוי משקעים מהעבר, ושחרור חסמים פנימיים. מסתבר שרוב הדברים שעברנו בעבר משפיעים עלינו מתחת למודעותנו (דרך תת המודע), ושולטים בנו ביומיום. זה הגורם היחיד לפחדים, ספקות אישיים, חוסר ביטחון, חרדות, וכו'. ברגע שעושים טיפולים של קלירינג, אפשר למחוק, פשוטו כמשמעו, חסמים פנימיים ואמירות עצמיות שליליות. כדי לתת לך את האפשרות להתנסות בטיפול אישי כזה, הקמתי את כנס הקלירינג, סמינר מע

שי של יומיים, בו לומדים את טכניקת הקלירינג המהפכנית ואז המשתתפים מיישמים אותה אחד על השני תחת הדרכה של מומחים. כל הפרטים על כנס הקלירינג הקרוב נמצאים בלחיצה כאן. יש בך פוטנציאל אין סופי. אל תיתן להגדרות ואמירות של אנשים אחרים להידבק אליך לכל החיים. שנה את זה עכשיו ותזכה לחיות חיים מלאים יותר! באהבה, דון


הדרכות נוספות

bottom of page