top of page

איך מתמודדים עם יותר מדי מחשבות

"מה יקרה אם אני אגיד לה שאני חייב קודם ללכת לבקר את דודה שלי? היא תכעס? ואם אני לא אגיד לה את זה... מה יקרה? אויש...", "משגע אותי מה אעשה אם זה לא יילך, כי אז מה שיקרה זה...", "אני לא יודע מה כדאי לעשות, מצד אחד... מצד שני... אוי, אולי עדיף שאחשוב על זה יותר לעומק..." מכיר את הבלבול הזה שיכול להתרחש כשיש לך יותר מדי מחשבות בראש? זה כאילו הכניסו לך מערבל לתוך הראש שחייב למצוא תשובה, ואם לא, הכל ישתבש ולא יסתדר. בנוסף, כל תשובה תהיה לא מספקת, והחשיבה ממשיכה וממשיכה... לפעמים מופיע לו כאב ראש, או הרגשה "מעוכה". אנחנו קוראים לזה בקלירינג (מדע המיינד): Figure-Fugure (לחשוב-לחשוב).

האדם עסוק יותר מדי ב"עננה" הזאת שנמצאת בתוך הראש שלו, במקום לפעול בצורה יעילה ולשפר מצבים בחיים. זה מונע מאדם להיות יעיל.

יעל רוצה לצאת לדייט עם אלי. שעתיים לפני הדייט יעל הולכת הביתה כדי להתארגן ומנסה למצוא בגדים מתאימים. היא פותחת את ארון הבגדים ומתחילה לחפש. פתאום היא מתחילה לחשוב איך הדייט יהיה, מה היא צריכה ללבוש, ששום דבר לא יתאים, שאין לה בגדים, שהכל מבולגן ואולי בכלל כדאי שלא תלך לדייט אלא תלך לקניון לקנות בגדים במקום. היא מתעצבנת. ואז היא יושבת וחושבת על מה היא תגיד בדייט, איך תדבר, מה הוא יאהב ומה לא.... וזה ממשיך וממשיך. עד שכשהיא מגיעה לדייט, היא מודאגת, מתוחה וגורמות לעניינים להרגיש מוזר.

יוסי יושב במשרד וחייב לסיים פרוייקט עבור הבוס שלו, במחשב. הוא חושב על מה יהיה הביצוע המושלם ביותר למשימה, כל פעם משנה את דעתו, מרגיש מכווץ לתוך המסך ומתעייף. זאת התוצאה של חשיבת-יתר. בעוד שלחשוב זה דבר מועיל, כשאתה מנסה לקחת החלטה או להוציא משהו לפועל, הרבה פעמים חשיבת-יתר יכולה לגרום לאדם להוציא כל כך הרבה אנרגיה על המחשבה עצמה, כך ששום דבר בעל ערך אמיתי לא מתבצע!

אז מה כן צריך לעשות? איך מתמודדים עם יותר מדי מחשבות שיושבות על האדם כמו משקולת והופכות את העשייה שלו ללא קיימת? 1. לחזור לזמן הווה

כשאתה ביותר מדי מחשבות או דאגות, אתה בעצם בכלל לא "כאן"! אתה מרחף איפשהו בתוך המיינד שלך. הדבר הראשון שצריך לעשות כשאתה תופס את עצמך בחשיבת--יתר זה לא לנסות "להפסיק". זה לא עובד בכלל, אתה לא בשליטה על זה.

מה שאתה כן יכול לעשות, זה לחזור לזמן הווה, כלומר להסתכל על החפצים והעצמים שמסביבך ולשים את התשומת לב שלך עליהם. הדרך הכי פשוטה לעשות זאת היא לצאת החוצה לסיבוב רגלי. בזמן שאאץה עושה את זה, במקום לחשוב עוד, פשוט הסתכל על העצמים השונים שמסביב, שוב ושוב בלי הפסקה. אתה תראה שבתוך כמה דקות עד חצי שעה תרגיש הרבה יותר משוחרר ושמח. זה יוציא אותך החוצה מהמיינד שלך. עכשיו אפשר לעשות את הצעד הבא:

2. פעולה

הבעיה עם חשיבת-יתר היא שהיא מונעת פעולה טובה ונכונה. היא גורמת לך לרצות להיות פרפקציוניסט, כשאין כזה דבר בכלל להיות "מושלם". הסוד הוא פשוט ל-ע-ש-ו-ת. גם אם זה לא מושלם, גם אם יש עוד המון מקום לשיפור.

הדרך היחידה ללמוד באמת היא לא לחשוב. למה? כי אנחנו מתעסקים שוב עם אותם נתונים שיש לנו. כדי ללמוד באמת, צריך לקבל נתונים נוספים, ואפשר לעשות את זה רק עם עשייה.

אני יכול לחשוב אינספור פעמים על איזה קמפיין פירסום יביא הכי הרבה תוצאות, או, שאני יכול להוציא את מה שנראה לי נכון באותו רגע, לקבל תוצאות ואז להחליט מתוך מקום שפוי - במקום סתם לשבור את הראש שבועיים על משהו שלא בהכרח יעבוד. בנוסף, לא סתם אומרים שכשאדם עושה או עובד, זה עושה לו טוב. למה? כי הוא עסוק בעשייה, יצירה, לא בתוך מחשבות פנימיות ורגשות שלא מקדמים אותו לשום מקום. עבודה קשה ויומן מלא יכולים להיות התרפיה המיידית הטובה ביותר שקיימת. הסוד הוא עשה, אל תחשוב!

3. אימון מנטלי

כמו שאמרתי קודם, חשיבת-יתר היא מחוץ לשליטה של רוב האנשים. אנחנו נכנסים לזה בלי לשים לב, וקשה לעצור את זה. אבל למה? והאם יש דרך לעשות זאת בכל זאת? בקלירינג, שזה מדע השכל, התגלה שהסיבה לחשיבת-יתר נובעת ממנגנון נסתר במיינד של כולנו ששולט בנו. במהלך השנים קראו לו "תת-המודע". יש איזשהו חלק בתודעה שמשתלט על המחשבות שלנו ומרעיל אותן מבלי שנדע. הדבר המדהים הוא שכיום ניתן להיפטר מהשליטה של המנגנון הזה, ולנקות את המיינד שלנו. זה מה שאני החלטתי לעשות לפני כמה שנים, כי עניין אותי להיות בן אדם הרבה יותר יעיל, צלול ומהיר מחשבה. אם גם אתה מחפש לממש את מלוא הפוטנציאל המנטלי שלך, ביום ראשון הקרוב, 4.3.18, אערוך שיעור מבוא חינם באינטרנט על קלירינג ושחרור מההשפעות של התת מודע! כדי לצפות בו בחינם, הירשם בלחיצה כאן.

בנוסף, אשמח לשמוע מה אתה חושב על זה בתגובות שמתחת, ולקבל כל תוספת שלך על איך אתה מתמודד עם מחשבות-יתר!

הדרכות נוספות

bottom of page